BIG CITY LIFE II. – SHANGHAI – AZ ELSŐ HÉTVÉGE

Pont ma vagyunk túl az út felén (már 2 hét eltelt…) de még mindig nem meséltem el az első itt töltött hétvégénket… Tehát a pénteki hotellátogatás után mi úgy döntöttünk, hogy bent maradunk a városban és megtapasztaljuk egy kicsit az “éjszakai életet”: ) Shanghai legnagyobb bevásárló utcáján, a Nanjing utcán ültünk be egy étterembe aztán egy kis vásárlás természetesen 🙂 Ennyi boltnak senki sem tudna ellenállni 🙂 A fiúkat hátrahagytuk, de hála nekik a vásárlás után már elö volt melegítve a helyünk egy bár teraszán.

Today we are exactly on the half way of the trip (already 2 weeks gone…) but I still didn´t tell anything about our first weekend. So…on Friday after the hotel visit we decided to stay in down town and experience the “night life”. On the biggest shopping street of Shanghai, on the Nanjing road we ate in a nice restaurant and then a small shopping of course. Nobody could say no for this amount of shops 🙂 We left the boys behind but thanks to them after the shopping we had our seats warmed up in a bar.

nanjing este

Aznap estére hivatalosak voltunk egy buliba. A németek, akikkel ugyan abban a hotelben/kollégiumban lakunk, mindenkit ismernek már itt (volt idejük január óta kialakítani a guan xi-t :)). Szóval ők ismernek egy promóter srácot, aki szívesen látott minket is. Hazamenni már nem volt időnk, úgyhogy úgy ahogy voltunk, a hotellátogatós “hivatalos” ruhánkban mentünk bulizni 🙂 Azt kell mondjam, még így is mi voltunk a legjobban öltözöttek 🙂  Ezek a kínaiak tornacipőbe és rövidnaciban járnak bulizni. Voltak olyanok is, akik magas sarkúban voltak és ők természetesen 2-szer is megtalálták az én balerina cipős lábfejemet. Az eredmény csak erős idegzetűeknek:

That night we had an invitation to a party. The Germans – who live in the same hotel/dorm as us – know “everybody” here already (they had time since January to build up their guan xi :)). So they know a promoter guy who welcomed us all. We didn´t have time to go back to the dorm for change so we went to club as we were in our official clothes (because of the hotel visit). Have to say, we were easily the best dressed people 🙂 These Chinese people go to club in sneakers and shorts. There were some, who wore high heels and of course they found my ballerina (and my feet). 2 times… the picture only for strong people 🙂

lábam

Az esténk, a taxit leszámítva 0 forintban volt, hála szeretett németeinknek 🙂 Na de a taxi… Olvastunk mindannyian róla mielőtt idejöttünk, hogy bizony a taxi sofőrök szeretnek hasznot húzni az ártatlan külföldiekből. Tudni kell, hogy az egyetem kb. 30 km-re van a városközponttól. Azt is tudni kell, hogy a taxi óra 14 yuan-ról kezd el ketyegni és az első 3 km ebben az árban benne van. Utána minden km 2,4 yuan, majd 10 km után 3,6 yuan. De amikor a 4. km-nél a taxióra hirtelen 4,7 yuanos km árral kezdett el számolni, akkor már tudtunk, hogy valami nem oké…hevesen mutogattam a taxi órára és kérdeztem, hogy mégis mi ez, de a jó öreg egy szót sem beszél angolul. Akkor minden kínai nyelvtudásomat összeszedtem és csak annyit tudtam mondani, hogy “túl drága”. Erre ö az órájára mutogatva jelezte hogy ez bizony a késő éjszaka miatt van. Kiszállni nem akartunk a semmi közepén a kocsiból, úgyhogy kiváncsian vártuk, hogy mégis mennyi lesz a vége. Hála égnek az infót megkaptuk elöre, hogy ez a 30km-es túra sosem lehet több mint 125 yuan. Nos a mi taxi óránk 299 yuant mutatott amikor hazaértünk… Kínai tudásom még annyira elég volt, hogy elkérjem a blokkot. De természetesen eszünk ágában nem volt kifizetni ezt a 300 yuant. Amikor a blokkot elkértem, már kicsit megijedt a sofőr barátom, ugyanis azon minden információ rajta van és ha én betelefonálok akkor ö akár az állását is elvesztheti… így a cselt még bedobta, hogy a blokkról letépte az adatok részt és csak a tényleges adatokat akarta nekem odaadni, amin az állt, hogy 62.5 km-et vezettünk 😀 Amikor ezt megláttam, a kezébe nyomtam egy 100 yuan-ost és kiszálltam a kocsiból. Ö pedig elvezetett. Büszke voltam magamra 😀 😀

Our night cost us 0 yuan, thanks to the Germans. 🙂 But the taxi….We all knew before that the taxidrivers in China likes to ask more money from nice and innocent foreigners. Have to know that the down town area is located about 30 km from our campus. The taxi meter starts always from 14 yuan and the first 3 km is included in this price. After this every km costs 2,4 yuan and after 10 km 3,6 yuan/ km. But when after the 4th km the taxi meter suddenly jumped to 4,7 yuan/ km it started to be suspicious….I strongly kept pointing to the meter but of course my driver buddy didn´t speak a word in English. I put all of my Chinese knowledge together and I was able to say “too expensive”. He just pointed to his watch, showing that this is pretty normal in this late evening…We didn´t want to get off from the car in the middle of nowhere so we just waited how much he dares to ask from us. We asked (once again) the Germans, how much it is normally from downtown to home and they said it´s shouldn´t be more than 125 yuan. Well…this meter showed us 299 yuan 😀 My Chinese knowledge was enough to say still: “give me the bill”. But of course we didn´t even consider to pay this amount of money to him. When I asked the bill, my driver buddy scared a bit because there is all the detail on the bill (his driver number and ID) so if I give a call to his company to report the cheating, he can lose his job…so he still tried to trick me by breaking the bill and give me only the actual numbers but not his info. I got really angry and maybe I was shouting a bit as well. Finally he gave the whole bill and it said we drove 62,5 km. 😀 When I saw this, I gave him a 100 yuan bill and we left the car. And he just drove away. I was proud of myself 😀 😀

Másnap reggel 9-kor indulás volt a Shanghai Múzeumba. A legérdekesebb dolog azt hiszem az iskolás gyerekek voltak, akik ott töltötték rajz órájukat. Nagyon tehetségesek 🙂 És persze egy csoportképre is volt időnk még 🙂

Next day we started at 9 o´clock to the Shanghai Museum. The most interesting thing was the school kids who spent their drawing lesson in the museum. They are pretty talented 🙂 And of course we had time for a group picture as well:)

csoportkép rajzoló gyerek

Hála égnek a koordinátorunk, Alan tisztában van vele, hogy a mi generációnk nem éppen egy múzeum-orientált generáció, így szabad kezet adott nekünk, a délután megszervezésére 🙂 Mi a Happy Valley mellett döntöttünk, ami Shanghai legnagyobb vidámparkja! Az egyetlen probléma csak az volt, hogy szombat délután rengeteg fiatal tartja ezt a programot a legjobbnak. Ez azzal járt, hogy a hullámvasútra 1,5 órát álltunk sorba…igen, 1,5 órát. De megérte 😀 TE JÓÓ ÈG!! Én még sosem ültem ilyen hullámvasúton, de a megérkezéskor majdnem elsírtam magam annyira jó volt 😀 A vidámpark területe hatalmas, nem is volt időnk (és energiánk) mindent körbejárni. Csináltam nagyon jó kis videókat, de azokat sajnos ide nem tudom feltölteni. Majd facebookra igyekszem, amikor jobb lesz a net (lehet, hogy csak otthonról) És nem tudom, hogy itt a blogon említettem-e már, de a fényképezőm kábelét otthon felejtettem, így csak a telefonos képeimet tudom itt használni :/ remélem hamar tudok majd egy kis képalbumot is feltölteni ide. De addig is a vidámpark (telefonos)képekben 🙂 :

Thanks God, our coordinator, Alan knew that our generation is not too much into this museum things and he gave free hands to us to organize the afternoon program. We decided to go to Happy Valley what is the biggest amusement park of Shanghai. The only problem was that on Saturday afternoon we were not the only ones who thought that Happy Valley is the best place to spend time. It meant that we had to line up for the rollercoaster for 1,5 hours. Yes, 1,5 hours 🙂 But it definitely worth it!!! OMG! I have never been before in a rollercoaster! I almost cried when we arrived 😀 The area of the amusement park was huge! We didn´t have time to go around and explore the whole area. I took really cool videos but I am afraid I can´t upload them here. I will try to put them to facebook when my internet will function better (probably from home only) And I don´t remember, did I mention here already that I forgot my data cable for my camera at home, so I can only use my mobile camera pictures. :/ I hope after I got home, I can make a photo post here. But till that, the amusement park in (mobile camera) pictures 🙂 :

bejárat hullámvasút panoráma sorbanállás

Igyekszem írni a második hét eseményeiről is, mert nagyon sok minden történt velünk és nagyon nagon jól érezzük magunkat 🙂

I´ll try my best to write soon about our 3nd week because it a lot happened and it was amazing 😀