Big City Life I. – Stockholm

3 nap a svéd fővárosban és máris kevésbé érzed magad trendinek, nőiesnek és gazdagnak… Na jó azért nem volt ennyire lehangoló a kis hétvégi kiruccanásom, de azt hiszem ez inkább a társaságnak volt köszönhető és nem a városnak…

A hétvégén (jobban mondva vasárnaptól szerdáig) 2 csoporttársammal elutaztunk Stockholmba. Hogy miért pont oda? Jó kérdés. Talán mert közel van hozzánk (Helsinkitől csak 50 perc repülővel) és mert idekint ez olyan mintha Magyarországról kimennél mondjuk Bécsbe. Költségvetésünk jó tanulókhoz híven nem volt a legnagyobb, de elhatároztuk hogy inkább élményre költünk mint sem materiális javakra. Ergo no shopping csak városnézés, vacsi, ebéd, kávézás, múzeum.

A Best Hostel City-ben szálltunk meg, ami kb. 5 perc sétára volt a sétálóutcától,a Drottninggatan-tól. Saját kis fürdőszobás szoba, alap reggelivel, kedves személyzettel. Ennyi pénzért jobbat elég nehezen találtunk volna. Csak ajánlani tudom őket.

Első este a Jensens Bofhus-ban ettünk. Nagyon kerestünk valamit, mert éheztünk a hosszú utazástól de azt kell mondjam, hogy CSAK ezt találtuk. A kajával nem volt gond, de a kiszolgálással annál inkább. Kb. 5 percet vártunk mire leültettek minket (de azt hozzá kell tennem, hogy a hely koránt sem volt tele) majd a pincér hölgy egyszavas válaszaival és apró fintoraival telt el az este… De legalább jóllaktunk 🙂

Az első teljes napunk nagy részét az Óvárosban (Gamla Stan) töltöttük. Gyönyörködtünk a kis utcákban, antikváriumokban, régi épületekben, aztán beültünk egy kávéra a Sunbergs konditori-ba (svédül a konditori cukrászdát jelent) ahol a régi svéd enteriőr minden apró részlete a helyén volt. Kedves, idős hölgy pincérrel, a cukrászda közepén elhelyezett szamovárral, amiből a kávét frissen és mértéktelenül lehetett adagolni.  Ha a forrócsokim nem lett volna annyira édes, hogy összetapad a szám, akkor 10/10-es lett volna 🙂 Így csak 9 😛

Azután csodásan kisütött a nap és a kikötő mentén sétáltuk körbe az Óvárost. Megnéztük a királyi palotát, a kertet, a palota melletti parlament épületét és az ott díszelgő őröket. Szerettünk volna valami akciót is látni, ahogy például őrség váltás van, vagy valami zenebona, de a hétfő kedd pont szünnap volt. Pech… Estére bevásároltunk egy üveg bort, sajtot, szőlőt meg vacsorára valót és a hostelben, pletykálva ütöttük el az időt.

A második nap elsétáltunk Djurgården szigetére ahol elterveztünk, hogy kávézunk, megnézzük a Skanzent, a múzeumokat stb. Hát ebből annyi lett, hogy a Vasa múzeum után (ahol mellesleg nagyon kellemes hangulatú étterem-kávézó várt minket) visszasétáltunk a városba és nézelődtünk és élveztük a napsütést. Az idő még nem volt annyira jó, hogy a Skanzent 100%-osan élvezni tudjuk, de annyira meg nem volt rossz, hogy járjuk a múzeumokat. Mindig kell kompromisszumot kötni 😉

Mivel ez a kedd este volt az utolsó esténk úgy döntöttünk, hogy elmegyünk valami igazán jó étterembe. Azt írták mindenhol, hogy Södermalm szigetére kell átmetróznunk és ott bármelyik utcán sétálva és beülve biztosan nem ér minket csalódás. Hát… 😀 A metróból feljőve volt egy szimpatikus étterem, a Bar 54, de gondoltuk ne az legyen, hogy csak hopp beülünk az első helyre, sétáljunk egy kicsit. 3 fiatal lány…magassarkúban koporászva…nem keltettünk feltűnést a meglepetés szerűen kongó utcákon?! ááá nem 🙂 3 háztömbnyit sétálva eldöntöttük, hogy visszamegyünk, mert hogy mindig az első gondolat a jó és sajnos a focimeccsektől hangos puboktól nagyon mást nem találtunk… hiába minden internetes ajánlás. Hála égnek nem csalódtunk. A választék, a kiszolgálás, a bor és az étel is kifogástalan volt. Olyan “i-re a pont” este!

Most nézem csak, hogy eddig csak jó dolgokat meséltem, pedig nem is így indítottam 🙂 Hát a város (vagy inkább a nemzet) kevésbé pozitív oldala számomra az, hogy mennyire adnak a külsőségekre. Minden egyes svéd (főleg) férfi úgy néz ki, mintha a legújabb, frissen nyomtatott divat magazinból lépett volna ki. Nincs azzal baj (sőt!) ha egy férfi ad magára, de amikor ezt túlzásba viszik, amikor a szakáll minden egyes szála méretre van borotválva, a haj tökéletesen hátrafésülve és lakkozva, a cipő 300 méterről fénylik. Látszik hogy annyi pénz van ebben az országban, amennyi nagyon kevés más helyen. Mindennek megkérik az árát rendesen…az emberek legújabb divat szerint öltöznek, ruha üzletek és márkák százai élnek meg és maradnak talpon, mindenki követi a legújabb trendet és sajnos ez a mérvadó. Volt, hogy igen is alul öltözöttnek éreztem magamat, mint turista… De hát mit lehet mit tenni 🙂

Summa summarum azt kell mondjam Stockholm is csak egy főváros a sok közül. Sokszor volt olyan érzésem, mintha Pesten vagy Helsinkiben sétáltam volna. Nem mondom, hogy sose, soha többet, de most egy darabig biztosan nem Svédország és/vagy Stockholm lesz az úti célom. A lányoknak viszont köszönöm a társaságot!!! Tényleg nagyon jól éreztem magam és biztosan, hogy nem egy, nem kettő közös élményre fogok emlékezni 🙂